Wednesday, November 20, 2013

Kisah Remaja "HILANG" Di Villa Nabila JB

Salam sejahtera...

Sehari dua ni heboh tentang kisah 30 remaja yang konon-kononnya nak cari pengelaman ngeri di Villla Nabila yang dikatakan mesteri setelah terpengaruh dengan cerita layar Highland Tower. Bermacam versi yang abg long baca dan dapat tentang kisah ini tapi yang pastinya terdapat sorang remaja lelaki dikatakan "HILANG" (sewaktu abg long tulis ni remaja dah jumpa). Banyak soalan yang bermain di fikiran abg long bila baca kisah hangat ni.



Jika nak ikutkan emosi abg long sekarang ni umpama nasi kerabu. Cuma apa yang pasti abg long terfikir tentang ibu bapa remaja tersebut. Jika hilang tu pasti la para ibu bapa resah, bimbang, risau dan bermacam lagi perasaan yang melanda di hati mereka. Bila lihat kisah remaja ini, abg long hairan macam mana ibu bapa boleh benarkan anak mereka keluar malam? Bila abg long teringat kisah remaja abg long dan dibandingkan dengan remaja sekarang memang jauh berbeza.

Ibu bapa sekarang pun tak sama dengan ibu bapa zaman abg long dulu, dari segi kasih sayang, didikan, dan hormat. Abg long bukan nak kata diri ni baik dan bagus cuma abg long hairan. Abg long ingat sampai sekarang ayah abg long cukup pantang jika anak dia tak ada di rumah sebelum pukul 7 petang. Jika ada alamatnya rotan la yang berkata :).

Itu la sebab ada pepatah " sayangkan anak tangan-tangankan"




Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>