Tuesday, November 11, 2014

kes Buli Adakah Berpunca Daripada Pengaruh Filem

Salam sejahtera,

Kisah buli ni making hari making bertambah, umpama tiada pengakhirannya. Boleh dikatakan akan ada aje berita atau video tentang buli ni. Kekadang abg long sendiri pun dah muah nak baca atau nak tengok videonya.


Walaupun ada tangkap tapi kisah buli ni tak pernah berhenti. Baik lelaki mahupun perempuan sama aja masing-masing nak tunjuk taiko. Abg long lihat mereka ni seperti tak takut dengan undang-undang.

Yang terbaru seorang seleberiti telah menyalahkan filem gangster yang ada Sekarang punya meningkatnya kes buli. Pada abg long apa yang diperkatakan oleh seleberiti tu ada betul dan tidaknya.


Kenapa abg long berkata begitu? Abg long sokong dengan apa yang diperkatakan olehnya PENGARUH FILEM, tapi abg long tak sokong kerana ia hanya tuju didalam negara dan terkini. Jika kita lihat turuti filem yang telah ditayangkan dari era 80an hingga Sekarang lebih-lebih lagi dari filem liar negara, abg long rasa hampir kesemuanya ada menayangkan unsur gangster ni. Malahan abg long rasa terdapat juga filem luar yang menayangkan babak yang lebih daripada gangster.



Abg long bukan nak berpihak kepada sesiapa dalam hal salah menyalah tentang bulk ni. Cuma daripada pendapat abg long bukan filem tempatan sahaja filem luar negara jugak patut diambik kira jugak.

Tentang buli ni abg long rasa bukan la baru kisahnya dah lama dan berzaman abg long rasa. Dan abg long rasa jika teknologi yang ada sekarang, ada pada zaman tu dan zaman abg long rasanya ianya akan jadi sebagaimana sekarang. Dan terus terang abg long katakana buli ni tak akan ada penamat kisahnya.


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>