Tuesday, January 7, 2014

Tak Malukah Kita?

Salam sejahtera,

2,3 hari ini bila abg long baca berita kat akhbar banyak menyiarkan cerita tentang rompakan, curi dan sebagainya. Abg long sering terfikir dah takda kerja lain ke diorang ni nak buat, kat Malaysia ada berjuta kerja halal yang boleh kita buat. Dah la mangsa rugi harta benda malah yang paling teruk hilang nyawa.

Cuba baca kisah ini...


Tak mahu meminta-minta


Dengan penuh kepayahan, semangat Sulaiman Idris, 50, dan Latifah Abu, 41, tidak pernah pudar atau mengambil kesempatan atas kecacatannya untuk meraih simpati, sebaliknya berdikari mencari rezeki halal dengan berniaga di pasar malam, setiap Rabu dan Sabtu.


Sumber

P/S: Bagi yang malas nak kerja tu, malu la kat pakci dan makci di atas tu... walaupun OKU tapi mereka gunakan tulang 4 kerat mereka untuk mencari rezeki halal. Kita yang sempurna ni tak kan la tak boleh nak kerja.

 

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>