Friday, July 4, 2014

Sunan : Cinta Sang Ratu

Salam sejahtera,

Hari ni dah masuk hari ke 4 kita berpuasa...alhamdulillah. Dalam waktu menunggu untuk berbuka ni abg long isi masa terluang ni dengan membaca sebuah novel, jika diikutkan dah banyak kali abg long baca novel ni tapi abg long bila dah minat 10x pun abg long akan baca.



Ni abg long nak kongsi dengan anda sinopsis novel ni...

Akhir kurun ke-15 : Ratu sulaman terus memerhatikan kerumanan orang ramai. Dia tertinjau-tinjau dan mengharapkan Laksamana Sunan segera bangkit. Seketika tadi, dia berjaya melepaskan sebilah anak panah tepat ke belakang lelaki itu. Jantungnya kini bagai direntap kasar apabila melihat jasad Laksamana Sunan diusung beramai-ramai. Hatinya rawan teringatkan ucapan lelaki itu kepadanya.

" SEBAGAI MANUSIA, AKU SAYANG KEPADAMU. "

Awal abad ke-21 : Bersendirian di bilik tidur, Haryani meraih ingatannya kepada Dani. Lelaki yang telah menyelamatkan nyawanya itu kini hilang sewaktu tsunami melanda Acheh. Harapan untik Dani hidup amat tipis. Tidak mungkin Dani selamat dari badai ombak besar itu. Hanya kata-kata Dani sahaja yang menjadi pengubat rindu.

" HARYANI, WALAU APAPUN YANG TERLAKU, SAYA TETAP MENCINTAI DAN MENYAYANGI AWAK. "

Dua wanita dari dua zaman ditakdirkan mencari lelaki-lelaki yang pada mulanya mereka benci. Dan, akhirnya bertemu dengan orang yang dicari. Namun, apakah lelaki-lelaku yang ditemui itu masih memegang kata-kata mereka sebagai satu janji?

Cinta Sang Rantu...
Mengulang kisah perkelahian di langit
Yang berlanjutan kepada peperangan di bumi
Semata-mata kerana cinta.

P/s : novel ini merupakan kesimbungan daripada novel yang pertama bertajuk BAGAIKAN PUTERI...

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>