Tuesday, December 29, 2015

Perlu Sangat Ke Mention ni...

Salam sejahtera

Aduhai manusia...
Nak tergelak pun ada,
Hairan pun ada,
Pelik pun ada,
Macam ni pun ada... memang ada pun.

Entah la apa lagi la nak abg long tuliskan lagi. Abg long bukan la nak katakan abg long ni sempurna atau perfect. Kita memang bukan sempurna.


MENTION...perlu ke kita kena ada sifat tu ye dan perlu sangat ke sifat tu dalam kehidupan kita ni. Korang mesti pening kan... iye la tiba-tiba cerita pasal Mention ni.



Sebenarnya pekara ni baru je terjadi kat diri abg long sendiri, selama ni hanya tengok dan baca je situasi dan sifat ni. Bila dah terkena kat batang hidung sendiri baru la ku sedar.

"Aku ni anak datuk ", " saya ni pun dari HQ jugak ", rasanya banyak lagi la situasi yang korang pernah jumpa atau alamikan. Apa yang jadi persoalan sekarang ni perlu kita kena MENTION kepada orang atau public, biar orang tahu siapa kita,apa yang kita buat atau sebagainya.

Dosa ke kalau orang tahu tahu siapa kita ni. Jadi kesalahan ke kalau kita tidak tahu siapa dia. Entah la abg long nak tulis apa lagi pasal ni. Apa yang apa abg long fikirkan semasa terjadi kepada abg long hamba allah ni bongkak,riak pun ada. Tapi bila teringat balik rasa nak gelak pun.

Apa pun abg long harap abg long sekeluarga bukan macam tu..hidup biar sederhana je.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>