Monday, February 16, 2015

Bila Si Kecil Tak Cukup Tidur

Salam sejahtera,

Tak sangka rupanya bila bayi tak cukup tidur ni boleh mendatangkan kesan sebagaimana yang terjadi pada si kecil abg long. Hatta pada diri kita yang dewasa ni pun ada kesannya jugak ini kan bayi betul.

Suhu yang diambik daripada si kecil

Cuba korang tengok bacaan suhu kat atas tu, tinggi kan, itu bacaan suhu deman si kecil yang abg long. Deman ni pun kesan daripada si kecil abg long tak cukup tidur ( rasanya la ), mulanya abg long ingat deman si kecil sebab nak dapat gigi rupa-rupanya tidak walaupun tanda-tanda tu ada.
Rahsia Bagaimana Naikkan Ribuan Like KLIK DI SINI
Ketahui Amalan Orang Murah Rezeki! Klik Sini!
Apakah Kod CINTA Anda?
                                    Sponsor Ads
Nasib baik la ubat deman ada simpan boleh la terus bagi pada si kecil abg long ni, sambil tu abg long dan orang umah duk gilir-gilir jeram kan air kat kepala. Alhamdulillah la si kecil ni hanya deman satu hari satu malam je. Abg long dengan orang umah risau jugak mana taknya bacaan deman naik dan turun. Abg long bukan apa risaukan si kecil ni deman panas je.

Korang mesti tertanya-tanyakan kenapa si kecil boleh tak cukup tidur ni kan. Semalam kita orang pergi umah mak cik orang umah jadi bila dah ada kat sana, ramai yang duk melayan si kecil ni. Tambahan pulak kita orang bermalam kat sana pulak. Jadi dari pagi sampai ke petang si kecil abg long ni tak tidur, dapat tidur pun petang tu pun setengah jam je.

Malam pulak sampai pukul 1 pagi baru tidur, yang tak larat kita orang ni pulak 1 jam sekali si kecil ni akan bangun. Bila dah balik umah sendiri apa lagi deman la si kecil abg long ni.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>