Monday, April 7, 2014

Berani Buat Berani Tanggung

Salam sejahtera,

Kat facebook heboh dengan isu seorang hamba allah ni, abg long rasa anda pun dah tahu apa yang nak abg long tuliskan ini.




Apa masalah sebenarnya hamba allah ni? Jika nak marah atau apa pun jangan la buat macam tu yang susahnya awak jugak. Nak buat gurauan pun berpada-pada la, kita sebagai orang yang mempunyai adat ketimuran tambahan lagi sebagai seorang muslim itu dah kira melampau dan mendatangkan aib.

Tak kira la anda atau abg long sendiri jangan jadikan teknologi ini sebagai satu medan untuk kita meluahkan segalanya tanpa memikirkan baik buruknya. Betul, amalan demokrasi atau kata lain kebebasan ini kita amalkan, tapi ingat kita ada batasan dan undang-undang yang wajib kita patuhi. Media sosial ni tak salah yang salahnya adalah orang yang menggunakannya.

posted from Bloggeroid

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>