Monday, April 7, 2014

Hadiah Anak-Anak Sekarang

Salam sejahtera,

Hebat betul anak-anak sekarang ni ye, rasa cemburu pun ada hehehe. Mana tak cemburunya abg long masa lepas sekolah nak lagi jika dapat result peperisaan mana dapat hadiah :( sedihnya.... Cuba tengok sekarang anak-anak dapat hadiah bukan lagi puluh ringgit tapi dah puluhan ribu ringgi ada tu ratus ribu lagi. Tak caya tengok kat bawah ni,












Macam mana anda tak cemburu ke? Hehehe... Tak salah untuk berikan hadiah kepada anak kita begitu jika kita mampu dan berkemampuan. Selain menunaikan impian dan keinginan hadiah begitu juga dapat memberikan motivasi kepada anak untuk terus mencapai kejayaan di masa hadapan. Cuma abg long terfikir sendiri perlukah kita jadi begitu untuk puaskan hati anak kita? Perlukah kita habiskan ratusan ribu ringgit demi anak kita? Tepuk dada tanya sendiri.

Seperti yang abg long katakan awal td abg long cemburu kerana abg long tak dapat hadiah seperti tu, tapi abg long tak salahkan ibu dan ayah abg long kerana abg long bukan orang senang. Cukup la senyuman dan air mata di wajah ibu dan ayah abg long bila melihat setiap kali melihat keputusan peperiksaan abg long.

Abg long teringat kata-kata ibu abg long biar anak-anak cari dan usaha sendiri untuk dapat harta dan kesenangan, tugas ibu dan ayah memberikan ilmu dan didikan untuk bekalan.
posted from Bloggeroid
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>