Sunday, February 9, 2014

Bola Oh Bola...

Salam sejahtera....

Abg long terpanggil untuk meluahkan pandangan peribadi abg long berkenaan arena bola sepak Malaysia yang berlaku dalam minggu ini. Terlebih dahulu abg long mohon kemaafan jika tulis abg long ini menguris, melukakan atau sebagainya yang menganggu anda. Ini hanya pandangan abg long sahaja.



Dalam minggu ini bila abg long baca kat media eloktronik berbagai cerita yang pada pandangan abg long tidak menarik untuk bola sepak Malaysia kita, abg long pasri anda sendiri pun tahu kekecohan yang berlaku kan?. Abg long terfikir berbalaoikah semua itu berlaku dan apa kelebihan atau feadah dapat diperolehi daripada peristiwa itu.

Kemanakah nilai ketimuran yang selalu kita bangga-banggakan?. Ini buka pertama kali boleh dikatakan selalu terjadi, terus terang abg long katakan abg long memang bukan peminat bola dan abg long rasa anda pasti katakan abg long tak akan faham dan takda semangat kesukanan.

Abg long tak kisah apa yang nak anda kata tentang semangat kesukanan abg long, itu hak abg long kan. Tapi abg long rasa sedih kenapa kita perlu bergaduh, pukul sana pukul sini? tak boleh ke kita tengok, lihat, minum, dan tidor bola dengan aman. Menang kalah tu adat la dalam apa pun jenis sukan. Jika semuanya nak memang siapa pulak nak kalah kan, kita inikan 1 Malaysia, 1 Rumpun jadi kenapa mahu gaduh.

Pi mai pi mai tang tu jugakkan.... Tak sayang ke pada tubuh badab anda bila dah gaduh, silap-silap nyawa pun boleh melayan. Abg long berharap sangat peristiwa ini tak akan berulang dan pihak berwajib fikirkan la bagaimana untuk mengatasi moga ia tidak dan tak akan berulang kembali.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>