Sunday, March 9, 2014

Antara Cinta, Rupa Dan Duit

Salam sejahtera,

Jika anda diberi pilihan antara cinta, rupa dan duit mana satu jadi pilihan anda?. Abg long sebenarnya tak terfikir untuk menulis tajuk ini, tiba-tiba aje terpanggil untuk berkongsi dengan anda semua. Tajuk ini pun abg long dapat sewaktu abg long berada dalam kereta sambil ditemani radio, semasa menunggu isteri abg long bersiap untuk ke klinik.


Abg long tertarik bila juruhebah radio menanyakan kepada para pendengar radio berkenaan tajuk tersebut. Boleh dikatakan 80% yang menelefon menyatakan mereka memilih duit, dan yang paling mengejut lebih daripada separuhnya adalah wanita. Berbagai-bagai sebab dan alasan yang mereka berikan bila ditanya oleh juruhebah radio tersebut. Lain orang lain pendapatnya kan, maka walau apa pun pendapat yang abg long dengar dari mereka abg long menghormatinya kekadang ada yang abg long tak setuju.

Apa yang nak abg long kata dan nak kongsikan disini, ini pendapat abg long ye :), antara cinta, rupa dan duit tu semuanya penting dan berkait antara satu sama lain. Ini kerana jika kita memilih satu daripadanya secara tidak langsung kita akan mendapatnya semuanya. Umpama kata Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, irama dan lagu tak dapat dipisahkan. Bagaimana, anda setuju tak pendapat abg long yang ringkas ni? Nanti abg long huraikan kenapa abg long kata macam tu. Tunggu sambungan abg long ye.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>