Tuesday, January 13, 2015

Nak Salahkan Siapa

Salam sejahtera,

Aduhai mulanya abg long tak nak la ambik tahu pasal cerita ni tapi rasa nak jugak tahu. Terus terang la abg long katakan cerita ni pun abg long tak tahu nak salahkan siapa sebenarnya. Bak kata orang tua-tua " Ditelan mati bapak di luah mati mak ". Apa la pulak abg long nak merepak abg long pulak ni kan.

Ala apa yang abg long merepak ni pasal cerita hangat terkini, semuanya dah tahu dan 1 dunia pun dah tahu pun cerita ni. Cuma abg long je yang baru nak menyebuk. Pasal apa lagi kalau tak pasal artis Kpop peluk gadis muslimah.


Macam-macam pandangan dan juga komen yang abg long baca tentang cerita ni, dan yang pastinya yang negatif la takkan la yang positif pulak. Yang terbaru abg long baca ibu kepada gadis tersebut terkilan dengan anak gadis mereka dipeluk.

Ikutkan abg long malas la nak menyibuk tentang cerita ni tapi apa yang nak abg long tuliskan disini tentang kekecewaan dan ketidak hairan abg long. Lantak la abg long nak tulis ni pun daripada apa yang abg long pandangan dan juga apa yang nak abg long sampaikan.



Memang abg long kecewa dengan apa yang berlaku kerana apa? kerana pihak pengurusan tidak peka dan pihak penganjur tidak mengambil berat sensitiviti rakyat malaysia. Ketidak hairan abg long pulak, isu-isu sensitif seumpama macam ni bukan pertama kali ini je berlaku. Jika kita tengok dari tahun-tahun yang lepas memang akan ada, abg long malas nak bagi contoh, anda boleh carikan sendiri.

Kekadang abg long rasa macam tukul dan pahat la pulak dengan apa yang berlaku ni, bila terjadi je pihak yang berwajib mula la sibuk, mula la menujukkan aku la yang berkuasa ( maaf dah muak tu yang tulis macam tu ), mula la nak dakwa dan macam lagi la. Kenapa la jadi macam tu baru nak bertindak.

Abg long cakap senang la buka abg long jadi macam pihak berkuasa. Iye cakap memang la senangkan, tapi apa guna ada undang dan paturan jika tak ikut. Jika takda kepada tak buat. Lepas tu kenapa tak pantau.

Malas la nak tulis lagi kan tulis lagi macam-macan yang keluar. Cuma abg long harapkan di masa hadapan tiada lagi kejadian macam ni terjadi.

P/s : bagai mana la keadaan gadis tu, dari segi emosi dan kehidupan mereka.








Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>